måndag 16 november 2015

Först en träningsrapport: Enligt motionscykelns distansmätare har jag nu klarat Botniacyklingen... på en knapp månad! Tanken på att cykla alla dessa kilometrar på en dag skrämmer mig ännu! Min syster ser redan rubrikerna i Vasabladet, början av augusti 2016: "En cyklist har fortfarande inte kommit i mål i årets upplaga av Botnian."


Lördagen tillbringade jag med min mor och mina systrar på en länge planerad dag tillsammans. Vi umgås extremt sällan, så gott som aldrig utan våra familjer. Livet är intensivt och fast vi trivs tillsammans har vi inte prioriterat att träffas bara vi. Vi fick en riktigt trevlig dag, åt gott och gjorde Vasa osäkert ett par timmar. Ett par saker kan konstateras: Nummer 1: Jag är UUUURDÅLIG på shopping. Jag kan ha planerat inköp på förhand men handlar ändå inte när jag väl står i affären. Nummer 2: Jag har ett totalt ointresse av att gå och titta på kläder och inredning. Nummer 3: Jag älskar garn och jag vet vad jag vill ha! Jag lyckades faktiskt köpa mig en tröja i lördags. Klapp på axeln! Och så fyndade jag garn på Vörå Handarbetsaffär. Drops råkade ha rea på sina garner och ett par Cotton light kom hem med mig och enligt mitt sällskap lär mina ögon ha glittrat i kapp med nystanen från Turkiet som nog kommer att bli två sjalar framöver.


Min ena syster är loppisexpert och hittar massor med grejer på loppis. Jag går mest och tittar på allt jag inte behöver, men vet ni vad? Jag gjorde världens fynd i lördags, för ynka 2 euro. Det orange Teddy garnet ser inte ut att vara nåt att hurra för, men oj vad lycklig jag blev att hitta detta nystan. Ni förstår jag fick ett dylikt på handeln vid en garnaffär för en tid sen och tänkte vad sjutton jag ska göra av bara ett nystan. En sort som dessutom försvunnit ur sortimentet för länge sen. Jag virkade en liten sjal i kärleksknutar och stuvade undan den i skåpet eftersom den blev så pytteliten. Nu kan jag göra den klar och lagom stor. Vilket betyder att garnkostnaden för den totalt blir två euro! De andra nystanen på bilden ska bli ett intressant projekt så småningom, återvinning på hög nivå!

Trots min nyväckta träningsiver har jag hunnit handarbeta i rätt bra takt! Den senaste månaden har jag inte bara cyklat, se nedan:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar