torsdag 4 december 2014


En underbart skön dag börjar ljusna. Ledig, hemma... Dottern hade egentligen inbokad dagisdag, bara för att det finns dagar att använda, men vi bestämde gemensamt att vi struntar i den o tar en hemma mys dag. Vi kröp tillbaka ner under täcket en stund sen övriga familjen stuckit i väg, gömde oss för Mårran o allsköns monster. Nu springer hon runt i enbart strumpbyxor o jag drog på mig världens fulaste hemma byxor, mina chockrosa mjukisbyxor som inte ska gå utanför dörren.

Måste berömma mina underbara barn! De är fantastiskt duktiga! Speciellt på att sprida ut leksaker jämt över hela huset! Men det stör mig inte! Det vittnar om lek, lek på riktigt. Och det är världsviktigt! Lite ska jag röja, sen ska vi spela memory o så ska går vi ut i skogen en sväng, den där enda timmen det är ljust så här i mörka december... Säger som min mamma: Städat hinner jag ha sen, när barnen inte längre bor hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar