måndag 1 december 2014

Adventkalendern


Första luckan i adventskalendern öppnas idag. I dagens lucka finns det garn. I vårt vardagsrum har vi en gammal vedlåda från förr i tiden som soffbord. Den gömmer mitt garnlager, min skatt. Idag har jag öppnat luckan jag inventerar mina garn o känner inspirationen komma krypande igen. Min vedlåda är i dagsläget välfylld o jag har så där halvhjärtat bestämt mig för garnköp stop, för återstoden av detta år. OM jag inte kommer över nåt riktigt fynd förstås... En månad ska jag väl klara.

Jag har hittat min passion, kanske till och med min gåva. Den vill jag använda! Jag tror jag fått inspirationen av en orsak. Det gör mig glad o förväntasfull inför varje nytt projekt. Jag har hittat min grej o jag mår så bra när jag får utlopp för min kreativitet. Vi behöver alla hitta vår grej här i livet. Göra sånt som fyller oss med energi o glädje. Det kan dessutom bli till glädje för andra om vi gör det vi är ämnade att göra o inte struntar i vår längtan o de gåvor vi fått.

Min man har hittat sin ventil och idag ska jag försöka göra honom sällskap till Träningsverket. För kärleks skull o lite för min lekamen. Jag får erkänna att jag avskyr att träna o gör det så lite som möjligt. Men tack vare några människors passion o längtan finns det ett gym i vår lilla by o det borde jag väl använda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar