söndag 13 juli 2014

Vänskap


Höstens nya Novita garner har anlänt till Prisma o det betyder intressanta nyheter samt möjligheter till fynd. Jag tog som vanligt vägen förbi garnhyllan o kunde inte låta bli att köpa hem material till ett par sjalar av utgående färger o till ett par randiga sockor i en helt ny nyans. Låt bli att läsa om ni retar er på mina inlägg om garn till -50%.... Ja, jag är "kniido"! Men egentligen vill jag berätta om vänskap...

Jag kunde inte missa ett telefonsamtal som ringdes där vid garn hyllan. Ett samtal som vittnar om riktig vänskap. "-Jo, mää oon Prismassa, nää sun lankaat ovat tarjouksessa..." Jag, som stod o vände o vred på nystan för att tänka ut tänkbara projekt, kunde ana att människan i andra ändan av luren blev rätt exalterad eftersom kvinnan började plocka ner nystan i sin korg. Ibland hördes färgförklaringar o kvinnan som stod bredvid mig förklarade gång på gång att hon ju inte kunde det här med garn...

Här hade vi en kvinna som visste hur hon bäst kunde glädja en vän. Hon kände sin vän så väl att hon visste vad hon tyckte om / behövde / och skulle bli glad av. Jag har själv fått ett sånt samtal, och fast jag då inte behövde just det som då fanns i rea lådan blev jag hjärteglad att hon tog sig tid att ringa, att hon tänkte på mig när hon såg garn på rea. Det värmer mitt hjärta än idag.

Jag hoppas att jag skulle kunna se människor på ett sånt sätt att jag verkligen vet vad som är viktigt för dem. Att hitta sånt som gläder dem mer än mig själv. Kanske extra värdefullt att se saker som inte är viktiga för
mig men som just hon eller han verkligen skulle bli glad av. Det betyder väl i så fall att jag känner den människan rätt bra om jag orkar engagera mig i nåt som egentligen inte betyder nåt för mig.




På tal om utgående nyans... En pyttipanna på gång på Playa de la Grusgräv av ett för länge sen försvunnet garn. Jag har haft ett nystan Av Noviats TicoTico i min ägo rätt länge o inte hittat rätt projekt men det blev rätt bra. Bara blockning kvar, sen ska ni få se sommarens pyttipannor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar