fredag 26 september 2014

Bob Marley mössa o pytt no 20






Nallen får sitta modell. Bob Marley mössan är i användning. Tonåringen beställde en sån o jag gillar virk utmaningar! Helt nöjd är jag inte men den duger. Bilden gör inte färgerna rättvisa. Det är rätt reagge grön färg egentligen. Jag använde Novitas Sju Bröder o garnet räcker till nästa förbättrade version och till en matchande halsduk än. Jag hittade sist o slutligen två mönster som jag ändrade om lite för att passa en trettonåring.

Pyttipannan har ju blivt en av mina favoriter. Jag får inte nog av dem. De är jätteskoj att sticka helt enkelt. Jag testade att göra sjaldelen i slätstickning den här gången. Inte så lyckat för övre kanten rullar sig lite trots blockning. Nästa gång ska jag testa moss stickning tror jag för nästa är på stickorna. Kom över Marks o Kattens Eco baby bomulls garn i en fyndpåse o jag måste bara försöka göra en pytt av bomullsgarn efter alla ull o mohair varianter. Sen kom jag helt oväntat över gammalt silkesgarn o för detta har jag stora planer... Ska bara virka julsjalen klar först!


So much yarn, so little time...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar