onsdag 14 maj 2014

Insnöad


PÅ GÅNG JUST NU.


Jag har i mitt huvud formulerat ett antal inlägg de senaste dagarna. Orden samlas i min skalle men tiden att få dem på pränt har inte funnits. Jag har ägnat mig åt en massa andra roliga saker och räknar med att skriva mera sen, nångång framöver, när almanackan inte är så fulltecknad. Om nåt år eller så...

När resten av nejden är snöfri har vi snö kvar på Steinbacka! Så är det bara, varje år. Nu kom ju en sen, obligatorisk "takatalvi" för en dryg vecka sen o fick mer snö, mer än alla andra. Men nu börjar även vi vara på "vårsidan", och då är det verkligen vår.

Måste väl erkänna att även jag personligen varit rätt insnöad på sistone, om man tänker på vad jag sysslat med på lediga stunder. Jag säger bara: Snäckskalssjal, och så det gånger tre... Efter fjorton pyttipanna slog det slint med ett annat mönster. Hm, jag fick frågan vad jag gör med alla mina sjalar o fick lov att erkänna att de åker in i garderoben, i min låda för färdiga projekt. De brukar hitta rätt ägare så småningom. Jag brukar bli varse vems de är. Nu hoppas jag faktiskt virka/sticka upp ett litet lager för kommande önskningar o drömmar. Det är bara så att jag skulle bli knasig, på allvar, om jag inte fick skapa med mina händer. Det är skapandet o processen som är det viktiga. Att utvecklas, hitta nya mönster o se att jag kan. Det är en passion att virka sjalar!



 
Så här blev mitt påskgodis!





Den här blir faktiskt en present till mor. Hon hade köpt ett nystan garn, gav det till mig o ville ha det tillbaka som en sjal. Jag hittade efter lite letande mera av det samma på internet för att få en stor sjal. Så hittade jag en underbar garnbutik samtidigt. En butik jag med säkerhet kommer att anlita igen.



Säsongen av Let´s Dance är slut, men banderollen från mammas garnnystan får bli slutbild för i dag. Let´s Knit säsongen fortsätter... Hela året om. Nu har jag printat nya mönster. Virknålen ska få vila efter tre snäckskalssjalar. Nu blir det sticka av, igen.

1 kommentar:

  1. Och jag är så lycklig att jag äntligen hittat en virknål som passar i MIN hand. En ergonomiskt formad sådan. Tjock och bra för handen. (Alla andra har tyvärr börjat falla ur handen numera.)
    Nu har jag virkat dyna och överdrag till min rullstol. Lite stolt känner jag mig allt! Och dottern var stolt när jag dessutom använde bomullsgarn som till 50% var återanvänt sådant...
    Ha en bra dag! Hälsningar från Brännbacka.

    SvaraRadera