måndag 26 maj 2014

Sjalar i användning


Min "hippie sjal" är klar för användning. Och det tänker jag göra. Den här åker inte in i garderoben för kommande behov! Den är min! Virkad i Novitas Batik garn är den tung o varm. Jag är egentligen ingen vän av akrylgarn, men det här gillar jag.

Jag använder faktiskt sjalar. Tycker det är jag, på många sätt. Dessutom varmt o skönt.



Den här är en favorit, virkad i Novitas Tico Tico, som inte längre finns. Virkad till min kusins bröllop o den här använder jag ofta.



Samma garn o jag blir trött bara jag tittar på den... Tycker om den, nu när den är klar, men det var en tungvirkad rackare, eftersom jag inte gillar låga nummer på virknålar.



Min "hemma-mys-vardags-sjal" Novitas Rose Mohair, av en för långe sen utgången färg. Tror det är det här mönstret som även kallas Tony Irving sjal, efter som han lär ska ha virkadt den här. Klok karl som virkar, by the way!



Detaljbild från en lite mindre sjal som jag hittat mönstret till på Ravelry. Stickad även den i Rose Mohair garn.



Novitas Puro Batik garn. En av de första jag stickade för nåt år sen. Det här mönstret har jag stickat i många varianter, klar favorit.



Om det annars var nån som faktiskt trodde på mig när jag skrev förra gången att virknålen skulle få vila efter tre snäckskalssjalar, kan jag tala om att det var dumt gjort. Inte kunde jag låta bli att börja på en till. Hittade ett Polku nystan i min skattkista som jag inte vetat vad jag ska göra med, så det råkade visst bli åtminstone en till... Den blir inte så stor eftersom jag har bara ett nystan. 400 hundra meter räcker inte långt. Till min nya Hippiesjal behövdes ca 700 meter.

Nästa gång ska ni få "sjallagerfestival"! Min son hade ärende i min sjallåda igår o där fanns en del färdiga projekt ni inte sett. Coming up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar