fredag 9 januari 2015

Det nya året



Äntligen! Idag fanns den bara där på Prisma. Rakt framför mina ögon, tänkte nästan köra på den med min kundvagn. Korgen, som jag letat efter så länge. Den för diverse nystan och pågående projekt som hittills legat lite varstans. Perfekt!

Det nya året har börjat som det förra slutade. Full fart, jag kan bara konstatera att livet är intensivt men synnerligen intressant och spännande. Jag både skrattade och grät medans jag handlade mat idag, precis som det ska vara. Jag bestämde mig nyss att fredagsröjningen fick duga. Hann inte ens sätta mig förrän en korg med leksaker kom ner för trappan, upp och ner... Nåja, lagret under var just upplockat. Jag hade skottat snö också, men det får jag också göra om, eller muta min son.

Handarbetsåret börjar inspirerat! Blockar idag min svartvita pyttipanna som jag stickade av restgarn. Inte helt nöjd då det svarta borde ha räckt nåt varv till men den får duga. Planer finns i mängd. Funderar faktiskt på att börja brodera igen. Länge sen. Har åt sönerna broderat doptavlor, i egen special design eftersom det är svårt att hitta nåt färdigt som passar åt adoptivbarn. Vi vet ju inte födselvikt och längd till exempel. Men dottern har inte fått nån än. Sen är mina benvärmare utnötta sen länge och så behövde jag bara googla runt fem minuter häromsistens innan jag hittade minst tre sjalar som borde testas.

Personally I don´t think my problem is too much yarn. It is a serious shortage of knitting time!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar