torsdag 12 februari 2015

Barnsligt lycklig för en extremt världslig sak


Presenterar stolt: Min mammas svarta glittersjal, årets första projekt. Ni som följt mig kan alltså lista ut att tekniken är delvis förnyad här hos oss. Jag är lycklig som ett barn på julafton. En fungerande dator! Halleluja! Framför allt dubbel nöjd att allt på den gamla gick att rädda trots att det var på håret.


Vinterspindlar i massor har det blivit under januari. Glittergarnet undanber jag mig i fortsättningen. Det blev snyggt, men inte världens enklaste att virka. Svart dessutom, så jag var tvungen att virka i dagsljus för att se vad jag virkade, för det gick inte att repa upp om man virkade fel. Garnet från en turkisk firma var strävt men resultatet blev rätt mjukt ändå till min förvåning. Finns ett par småfel, men de syns inte om jag inte berättar var de finns, tror jag. Den gröna är virkad i ett bomullsgarn, Fiori från Svarta Fåret. Köpt på handarbetsaffär, minsann för en hel euro per nystan. Jag hade för en gångs skull kollat att alla nystan hade samma parti nummer. Men se, detta till trots var ett nystan ljusare. Det syns ganska bra, men det gör egentligen ingenting. Rätt trevlig effekt!


Den jeansblå blev inte så stor. Borde ha haft ett nystan till men eftersom jag köpte de sista ur ett restparti fanns det inte att få. Men skön är den, bomull och bambu. Mönstret har jag hittat gratis på Järbo. Det är busenkelt. Jag har en ny på virknålen.

Idag lyckades jag komma över ett par nystan till -50% som jag behöver, förr eller senare. Idag är jag alltså rätt nöjd. Jag hoppas kunna använda både mina nystan o datorn på ett bra sätt.  Det är en världslig sak, men jag jätteglad att datorn fungerar! Jag drömmer om att skriva mer än jag gjort. Jag har en dröm om att någon gång skriva en bok. Någon gång när tid, inspiration och lust sammanfaller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar