onsdag 4 februari 2015

Skrivklåda o tekniska problem

Jag skulle så gärna vilja visa er mina första sjalar för året. Det blev tre stycken och en babyfilt innan januari tog slut. Spindlar och snäckor. Svart glitter och mjuk bambu. Men en löskontakt vill inte överföra några foton från kameran till datorn så därmed får ni vänta på bilder. Dataparken i huset är föråldrad, på gränsen till rent förhistorisk och borde förnyas å det snaraste. Sen är jag personligen totalt ointresserad av allt vad datorer heter. Det ska bara fungera. Men skrivklådan har tagit mig så nu testar jag att blogga från telefonen när datorn inte fungerar som jag vill.
Jag hittade mönster på en ny spindelsjal på Järbo och som vanligt snöar jag in fullständigt när jag hittar nåt roligt. Alla goda ting är minst tre eller hur? Garn banderollerna vittnar om en garnåtgång på 18 nystan i januari... Bra start på året, nu går luckan till garnlådan fast igen. Och jag kan stolt meddela att garnkostnaden för dessa 18 nystan landar under 25 euro, varav de flesta köpta för evigheter sen. Jag har näsa för billigt garn! Det har nästan blivit en sport att se hur billigt garn jag kan komma över och att faktiskt göra nåt fint trots att garnet inte är nån lyxvariant. Nåja, riktigt vilket garn som helst gillar jag inte. Nu låter vi då vara osagt hur många nystan jag köpt i januari...




Sen jag senast skrev har tankarna kring "båånfååasi" snurrat vidare. Men de får snurra ett tag till. De är så snurriga i dagsläget att jag befarar att det blir som med kameran och datorn, att överföringen från hjärnan inte fungerar.


Jag har i övrigt haft en "nära-diket-upplevelse", åkt pulka samt lärt mig vad en stratovulkan är. Jag skulle i kväll egentligen vilja vara på föreläsning med nät polisen om ungdomars nätanvändning men valde nåt ännu viktigare: Att vara med mina barn. Det kräver lite att faktiskt umgås med barnen. Ibland är det så enkelt att låta bli. Men mitt i vardagen försöker jag minnas att jag har dem till låns några futtiga år. Då när de flyttat hemifrån ska jag med glädje minnas kocken, kompositören och hockeybruden. Till tonerna av ny film musik som komponerades i stunden, avnjöt jag häromsistens en egen komponerad asiatisk rätt med nudlar o kål som han fått inspiration till från ett You Tube klipp. Och dotra mii, hon verkar ha planer på en hockeykarriär. Andra gången på skrinnskor och hon hanterade både pucka o klubba med bravur. Enda gången hon låg på isen och grät var när jag sa att vi måste fara hem!
Jag har precis varit till biblioteket med två av barnen. Den tredje for med far sin till gymmet. Mamma Mu simmar har jag inte läst tidigare. Det är väldigt länge sen jag lånat annat än barnböcker men ikväll kom Evangelium enligt Marcus Birro med mig hem. Har senast högläst Munken och Kulan på skolresa i Stockholm högt för mellankillen och trodde jag skulle kissa på mig av skratt.
Alla goda ting är tre... Sjalar på gång i ufo korgen är också tre. Babyfilt nummer två på gång o den tredje finns i skallen o garn finns i min skattkista. Hurra för handarbete! Bättre terapi finns inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar