måndag 2 mars 2015

Sportlov med 50 nyanser av beige

Måndag morgon. Sportlovet kom och försvann som en fjärt i nordanvinden. Stora killarna är tillbaka i skolan. Min jobbtillvaro tillåter mig att sitta så här, blogga och njuta mitt kaffe i lugn och ro, måndag morgon till trots. Först när eftermiddagen övergår i kväll ska jag smita iväg till jobbet ett par timmar.

 
Sportlovet gav oss möjligheter att umgås med barnen, trots lite jobb mellan varven. Vi unnade oss att fly hemmet en natt och simma runt i bassängen på Eden och testa grejer på Tietomaa i Uleåborg. Sportlovsvädret är inget att hurra för. Det har inte varit nåt väder som direkt lockat att vistas utomhus mer än nödvändigt. I går såg vi solen lite grann men i övrigt har nog vädret visat 50 nyanser av grått under veckan som gått.

Själv har jag snöat in på nyanser av beige. Är ju ingen fanatisk bänksportare, men nån gång kan jag sitta bredvid min man och tycka det är intressant. Tv helgen med världsmästerskap och melodifestival har resulterat i två sjalar i kärleksknutar, båda i olika nyanser av beige.

 

Snäckskalssjalen är klar!






 
Jag fortsätter i beige nyanser men nu stickar jag. Dels lyckades jag virka sönder min virknål nummer sex i går under upploppet på fem milen. Det är Petter Northugs fel! Eller kanske spänningen i kombination med flitig virkning... Jag överväger att införskaffa virknålar som håller mer slitage. Jag börjar inse att de billiga plastnålarna inte håller min användning. Jag har lyckats virka sönder två nu på en kort tid. Tydligen får jag överge min åsikt att lyx virknålar är snobberi... Det duger kanske INTE lika bra med billiga från Erkin Halli om man faktiskt använder dem flitigt. Nåja, jag stickar lite mellan varven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar