torsdag 6 februari 2014

Favorit i repris, ännu mera spindlar.


Februari månad har börjat full av handarbetsiver. Fick ett nystan Huurre garn av svärmor o det blev en spindelsjal. Det här mönstret var ett av det första jag hittade på Garnstudio då jag började sticka sjalar för nåt år sen och jag återkommer ofta till detta enkla och luftiga spindelmönster. Minns inte nu vad det heter, men det finns säker kvar på Garnstudio om man söker. Min lilla mönsterlapp, väl nött o många gånger vikt, printad för länge sen, påminner mig numera bara om det viktigaste antalet maskor. Jag har säkert virkat 5-6 såna här i varierande storlekar o garn.


Jag borde ha fler händer just nu. Tre roliga projekt på gång. Vet inte var jag ska börja. En spindelsjal, en pyttipanna o ett par Olga sockor på gång samtidigt. Tre av mina "All Time" favoriter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar