söndag 2 februari 2014

Rocky värmare



Fick en specialbeställning av min äldste son för en tid sen: Ett par "Rocky värmare", mamma, kan du sticka såna åt mig? Hmm... Beställningen krävde förklaring, jag måste erkänna att jag inte visste riktigt vad han menade så där direkt. Jag är ju inte filmintresserad över huvud taget, men sonen är det och hade noterat att Sylvester Stallone har nåt som han vill ha i Rocky filmerna. Han googlade o upplyste mig om fakta, samtidigt som han tog tillfället i akt att åter en gång informera mig om hur okunnig jag är i filmhistoria. Beställningen snurrade i min skalle ett par nätter o så kom jag på hur man kanske kunde gå till väga. Och nu är de färdiga och min son är nöjd. En iskall dag för ett par år sen åkte han o kompisarna pulka, väldigt länge, och jag tror han förfrös sina händer den dan. Sen dess fryser han väldigt lätt om händerna och det finns inga handskar i världen som är tillräckligt varma åt honom. Nu ska han testa "Rocky värmare". Jag har stickat i Novitas Bambugarn. Jag gillar det! Bambu och bomull är varmt o mjukt!

Vad han inte vet är att jag i jakten på mönster kom att tänka på handledsvärmare min syster stickat för nåt år sen åt klienterna på den bäddavdelning där hon jobbar. De vet nog inte om, tanterna på bädden, att de är väldigt inne och har "Rocky-värmare" som ungdomarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar