fredag 21 februari 2014

Glädje dagar



Jag njuter! Den senaste veckan har jag ägnat mig åt rätt roliga saker. Jag har inte hunnit blogga!


1: Jag har handarbetat! Spindelsjalen är klar, Olga sockorna likaså. Min elfte pyttipanna ska bara blockas så är även den helt färdig. Olympiska spel är perfekt för stickning! Torde hinna rätt långt på nästa projekt under eftermiddagen i dag. Jag ska bänka mig för Sverige - Finland. Klassiker o ödesmatch! Ishockey roar mig så där aningens numera. Efter 20 år med min gubbe har jag lärt mig uppskatta hockey lite. Det är lite fart på o händer mer än i fotboll. Då blir 90 minuter långa, men 3 gånger 20 minuter är perfekt. Stickar alltid framför tv oberoende vad som visas. Idrott är perfekt för stickning, målen visas alltid i repris, så jag hinner lyfta blicken!



2: Jag har inte bloggat, men väl suttit framför datorn i alla fall. Har äntligen tagit mig i kragen o gjort klart den fotobok jag hållit på med ett tag. Minnen är viktiga för mig o jag vill samla dem medan jag minns. Jag vill minnas vardagen, bus och syskonkärlek. Jag har gjort album åt sönerna o det ska lillasyster också få. Det tar bara lite längre tid innan jag får ändan ur vagnen med nummer 3...


3: Jag har träffat trevliga människor! Jag är glad åt vår nattliga gäst, han passar bra i huset! Jag är glad åt att få dela glädjen med en god vän som äntligen ska få bli mamma. Jag har vart där; väntat på foto på det barn som ska bli mitt, ett barn som väntar på mig långt borta. Jag fällde ett par tårar av glädje o igenkännande när jag såg honom titta mot mig från fotot. Ren o skär glädje! Jag o familjen har fått ha gäster från Åland, en helt vanlig vardag. Är det inte roligt så säg?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar