fredag 18 april 2014

Påskpytt


Jag skrev rätt. Det ska vara påskpytt, inte påskpynt! Jag är inte så påskpyntande av mig. Faktiskt finns det inget i huset som just nu skulle antyda att vi firar påskhelg. Bara min mans myckna jobbande... Inte ens påskris har jag lyckats få in i år. Är inte så duktig på det där. Och eftersom vi planerar att riva upp hela golvet i vardagsrummet nästa vecka har jag satt energi på att börja plocka undan i stället för att plocka fram. Vi ska renovera det golv som vi inte isolerade då för 12 år sen. Efter en vecka som inte blev riktigt som jag tänkt, lyckades jag röja upp lite grann i går och kunde med gott samvete sätta mig ner i soffhörnet med en ny pyttipanna i går kväll. Grönt igen...


Handlade påskgodis när jag var till stan... Ni vet vilket som är mitt! Inte patronerna till luftbössan i alla fall. Storebror kunde till och med avstå sitt påskgodis bara jag köpte ut åt honom. Vi två är inte några chokladvänner. Resten av familjen får ha sin choklad i fred, så äter vi vår påsksalmiak!


En stor fördel med mitt nya jobb är att kollegiet har möjlighet att beställa ägg direkt från hönshuset! Vi är storkonsumenter av ägg i det här huset, så jag är glad att kunna köpa 120 st åt gången. Speciellt nu till påsk är det lyxigt att ha ägg hemma. Jag får sätta fram en skål med ägg som påskpynt!

En vilsam påskhelg till er alla! Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar