måndag 21 april 2014

Ny bytesaffär på gång

Vi har en bytesaffär på gång igen, syrran o jag. Vi har det allt som oftast. Den här gången initierad av mig. Det är så förstår ni, hon syr o jag stickar. Det är rätt många stickade sockor, vantar och specialdesignade barn tröjor o klänningar som blivit till som del i en affär mellan oss. Ni vet ju, ni som läst lite bakåt i min blogg att jag och symaskiner inte kommer så där särdeles bra överens. Syrran syr massor och tycker om att sticka EN socka men inte två lika.

Nu såg jag ett mönster på flätsockor o fick för mig att testa. Syrran går jämt med sockor o jag visste att hon gärna ville ha ett par lite längre sockor. Jag stickade enligt eget huvud, jag har lite svårt med mönster, ska erkännas. Jag överräckte sockorna här i helgen, som en påsköverraskning, men i samma påse som sockorna låg tyg...

Jag köpte siden i Thailand nu när vi hämtade lillasyster. Äkta Thai siden från siden regionen Khon Kaen uppe i nordöstra Thailand. Jag skulle aldrig ha tålamod, kunskap, ideér och självförtroende nog att sy nånting av mitt värdefulla tyg. Kanske inte det värdefullaste sidentyget rent ekonomiskt men väl känslomässigt. Köpt i Filips födelsestad. Jag skulle aldrig våga sätta saxen i det tyget än mindre klara av att sy nånting av det. Men jag kan sticka... Sidentyget lämnar jag med varm hand åt hon som kan! Hon fick små önskningar men fria händer att sy nåt fint åt dottern o mig. Måste hon köpa tilläggstyg lovade jag sticka mer som betalning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar