lördag 12 april 2014

Projekt bilder


Så där ja, här kommer bilderna jag nämnde i går. Datorn samarbetar igen. Fick operera lite och vi kunde med förenade krafter få ut objekt som inte ska vara i datorn... Sjalen är stickad i Novitas grön vita Huurre garn. Färgnyanserna syns inte så bra på fotot. Det är en vanlig trekants sjal med uddspets som jag stickat i flera varianter. Riktigt nöjd. Den ska bli en gåva framöver.



En ananassjal i Novitas Jussi garn på gång. Det råkade bli grönt igen. Vet inte varför men helt plötsligt har jag råkat få hem en massa gröna garn. Jag gillar det här mönstret. Enkelt att lära sig så man slipper sitta med mönstret under näsan.


Natalie´s sockor, likadana som mamma har. När hon provade dem sa hon bestämt att de var fula... Men hon har besinnat sig o jag hann knappt få dem färdiga förrän hon skulle ha på sig dem. De lär ska duga att ha på sig när man hoppar på stutsmattan.


Solen skiner idag. Vi tänker strunta i måsten o fara ut på en jogging/cykeltur. Hon hittade själv en lämplig huvudbonad då jag tog fram lite vårkläder häromdan. En av bröderna fick denna lippis vid skolstarten o hon är verkligen gulnäbb i trafiken! Hon cyklar stadigt o älskar det. Problemet är bara att jag nu faktiskt måste jogga bredvid. Min man småmyser över att nån får mig ut och bort ur soffhörnet o tvingar mig till att faktiskt springa. Han vet att jag ogillar att jogga!

Sen tar vi fram Thailands flagga o fixar nåt gott fram emot kvällen tror jag. I dag är det 9 år sen vi landade på finsk mark med Anton. Då var han liten kille, blott 10 månader, snart blir han 10 år... Han är en så fin kille o som adoptivförälder får du ställa till kalas flera gånger om året. Om inte annat kan vi fira att vi fick varandra! Det är stort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar