onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt 2014


Ett splitternytt år ligger framför oss.

Året som tog slut avslutades på bästa sätt, i goda vänners sällskap. Nya o gamla vänner, det är Gudagåvor som berikar livet. Det är spännande att se vänskap utvecklas!

Året som börjar ser jag verkligen fram emot. Jag är så nöjd med livet just nu! Förändringens vindar kommer att blåsa, allt har sin tid. Lillasyster blir tre år under året o det kommer att bli dags för nya utmaningar i familjen. Jag ber att vindarna blåser milt och för oss framåt i en takt så alla hinner med. Jag hoppas och ber att få finnas där jag behövs och för dem jag behövs.

Jag har förhoppningar om att sticka och virka massor under året. Jag har huvudet sprängfullt med idéer! Mina idéer kommer oftast till mig som ett stilla snöfall. Lätt och tyst landar de på mig och jag bara vet vad jag ska skapa. Men ibland, som nu just, kommer en rejäl snöstorm med projekt och min hjärna snöar in och jag vet nästan inte var jag ska börja. Min mamma "skapade och sydde" mycket på nätterna när jag var liten, och jag är likadan. Jag förundras över hur självklart allt blir de där nätterna när jag bara VET vad, hur och åt vem. Nyårsprojektet som jag påbörjade igår är ett "drömprojekt". Jag bara visste! Nu skapar jag mönster samtidigt som jag stickar. Jag hoppas få utveckla mitt skapande ännu mer under året! Det är så roligt, en vila och en gåva!

Jag kommer att fortsätta dela med mig av handarbetstankar, bilder o projekt här på bloggen allt eftersom. Jag kommer att dela tankar om livet o hoppas att utveckla mitt skrivande mer framöver! Det är ju lite skoj med en blogg ändå, säger jag, som ALDRIG skulle börja blogga!

Allt gott inför 2014!

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar