söndag 12 januari 2014

Pulsvärmarpremiär o Olga sockor


Så där ja, jag är nu då med i "pulsvärmarklubben". Jag har länge varit av den åsikten att pulsvärmare är klart onödiga. Jag tar tillbaka allt jag sagt den frågan! De är ju sköna! Fick ju en underbar gåva här vid min senaste bemärkelsedag, ett presentkort till en garnaffär. Jag köper ju, som nämnt, oftast mina garn i matvarubutiken. Men nu kunde jag unna mig lite lyxigare garn, som alpacka garnet jag tittat på en tid. Mina premiär värmare är egen design i just detta sköna alpacka. Designen kräver lite justeringar men det kommer att bli fler par!



Mönstret till Olga sockorna hittade jag för en tid sen men "sockstickartrött" som jag varit har jag inte testat förrän nu. De var ju jätteskojiga att sticka. Det kommer att bli fler!

Började på en ny pyttipanna alldeles nyss, men trots 9 stickade pyttipannor har mönstret försvunnit ur min skalle. Har en viktig beställning på en svart pyttipanna så jag får lov att lära mig igen. Månne glömskan o pulsvärmare är ålderstecken?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar