torsdag 9 januari 2014

Märkvärdig vinter


På trettondagen åt vi lunch i skogen. Bara en lagom promenad bort från oss finns en liten stuga till allmänhetens förfogande, där man kan grilla korv o sätta sig en stund. Mysigt med picknick i midvintertid, men aldrig förr har jag så här års ångrat att jag inte tog gummistövlar o tunnare kläder. Vädret nu just är, rent ut sagt märkvärdigt!




I dag skriver vi den 9 januari och jag tog fram cykeln åt lilla fröken. Hon ville egentligen så gärna åka tefat. Själv tog jag en runda i trädgården och kunde konstatera att det grönskar! Syrenen har stora gröna knoppar och trädgårdsmästaren i mig undrar hur det går när det köldknäppen kommer. Skrev historia medan barnen cyklade runt runt i racerfart. Jag räfsade nämligen bort de förhatliga cembra tall kottarna som jag inte hann med i höstas. Trädgårdsjobb brukar jag inte syssla med i januari...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar